יום ראשון, 11 בנובמבר 2012

בדרך לבניית חזון אישי

לאחר סיום לימוד השער "תפיסת תפקיד המנהל" אנחנו בפיתחו של שער חדש "מחזון לתכנית עבודה".
קבלנו רשימה ארוכה של ערכים כמו: נתינה, הנאה, אהבה, יצירתיות וכו', התבקשנו בשלב הראשון לבחור מתוך הרשימה 15 ערכים, לאחר מכן התבקשנו לצמצם 5 ערכיים ולהשאר עם 10 ערכים וכן הלאה עד שנותרנו עם 5 הערכים המשמעותיים וחשובים ביותר עבורינו.
את 5 הערכים הנבחרים בחנו אותם: עד כמה אנחנו ביום יום עושים ומגיעים ל-100% מימוש של הערכים.

בדרך לעיצוב חזון אישי המושתת על הערכים שלנו, התבקשנו לכתוב מכתב עצמנו, מכתב שכאילו נכתב ע"י תלמידים לשעבר שלנו לרגל יום הולדת 80 שלנו.
מטרת הפעילות היתה: לזהות מהן החוזקות והאיכויות היחודיות שלנו.

"חזון משמש כאבן-דרך, המצביעה על הכיוון לכל אלו הזקוקים להבנה לאן פני הארגון בעתיד" (Nanus, 1992).
לכל בית ספר יש חזון חינוכי המפורסם באתר הבית ספרי, על קירות בית הספר ובמקומות נוספים. החזון מפרט את יעדיו של בית הספר. אך האם ניתן לאמר כי בית הספר אכן מתנהל על פי החזון המפורסם? האם כל צוות בית הספר מכיר את החזון ומבין כיצד מיישמים הלכה למעשה את החזון בבית ספרם?

 חמישה מאפיינים ל"חזון  נכון" על פי (Nanus, 1992) :
  • מביא למחוייבות של האנשים והנעה לפעולה.
  • יוצר משמעות לחיי העובדים.
  • מתווה סטנדרט להצטיינות.
  • מגשר בין ההווה לעתיד.
  • מביא להתעלות ביחס למצב הקיים.
ורגע לפני בניית החזון האישי שלי... מצ"ב תרגילים ושאלות לאיתור ערכים ובניית חזון אישי.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה