יום רביעי, 17 באוקטובר 2012

להנהיג כמו המנצחים הדגולים

במפגש היום דנו בשאלה מיהו מנהיג?

העלנו את השאלות/הרהורים/תהיות הבאים:
- האם יש מנהיגים בלי מונהגים?
- האם המנהיג
חייב להוביל אנשים?
-
האם למנהיג צריך להיות חזון רוחני ?
- האם למנהיג צריך להיות
חזון מעשי?
- האם המנהיג -
מחדש?

בהמשך ביקרנו בתערוכה "הגה, פנס, חלום" התערוכה הציגה תמונות של מנהיגים שונים. כל צלם בחר את האיש שלדעתו הוא ראוי להיקרא מנהיג ובדרך זו הוצגו לנו הגדרות שונות של מנהיגות.
הדיון בעקבות התערוכה נסב סביב השאלות הבאות:
- אילו אמונות וערכים משתקפים מהעשיה?
- אילו התנהגויות אפשרו את העשיה? את ההצלחה?
-
האם לדעתכם, האיש שבחרתם יישב על "זריי דפנה" לאור הגעתו למטרה או יבחר פרויקט אחר? האם היה מצליח בזמן אחר או במקום אחר?


לסיום, צפינו בסרטון שהציג את הרצאתו של איתי טלגם. "להנהיג כמו המנצחים הדגולים" מנצח תזמורת עומד בפני מבחן המנהיגות העליון: ליצור הרמוניה מושלמת בלי לומר מילה.
בהרצאה הוצגו הסגנונות הייחודיים של חמישה מנצחים גדולים של המאה ה 20, ובכך הודגמו למעשה חמישה סגנונות ניהול.
במהלך הצפייה וגם בסיומה הרהרנו בסוגיות כמו:
מי הוא המנצח הטוב ביותר?
ובהקשר לניהול איזה סגנון ניהול מתאים יותר למנהל בית ספר?  


בעקבות הדיונים שקיימנו בכיתה, הביקור בתערוכה "הגה, פנס, חלום" והצפייה במנצחים השונים, מסקנתי היא שעל מנהל להכיר את קיום המנעד הרחב של סגנונות הניהול וללמוד להפעיל כל סגנון בהתאם לסיטואציה, לצרכים, לסביבה ולמונהגים, זאת על מנת להשפיע ולנהל באופן אפקטיבי ומוצלח.

2 תגובות: